수요일, 4월 12, 2023

[영어공부] 내남편의 숨겨진 인생

[영어공부] 내남편의 숨겨진 인생

My Husband’s Secret Life
By Steve Martin, April 10, 2023, The New Yorker

https://www.newyorker.com/magazine/2023/04/17/my-husbands-secret-life

굉장히 막장 스럽죠? 읽어보면 막장 아닌데 막장인 뭐 그렇습니다. 사실은 읽고나도 어리둥절 합니다. 첫 단락만 옮겨봅니다.

You never really know someone. I had been married for only a year when I learned my husband’s secret. I thought I knew him, but we had dated for just a few months when we got engaged. I sometimes wondered exactly what he did for a living, and where his money came from. But whenever I asked he would say, “Oh, don’t be silly, sweetheart.”

사람을 제대로 알수 없는 법이다. 내가 남편의 비밀을 알게된 건 결혼 후 일년 됐을 때다. 만난지 몇달만에 약혼했고 나는 그를 잘 안다고 생각했었다. 나는 그의 직업(doing for living)이 확실히 뭔지 어디서 돈을 벌어오는지 알 수 없었다. 내가 그에게 물어볼 때마다 이렇게 답하곤 했다. "그게 무슨 바보같은 소리야, 여보"

* don't be silly: 이글의 나머지 암시하고 있다.


댓글 없음:

댓글 쓰기